THE DAILY LEADER

Kim does Salonica 2: No Budget Story

Monday, November 15, 2010

| |
Ναι, καλά καταλάβατε. Ο Κιμ Γιονγκ-ιλ, Αγαπητός Ηγέτης της ΛΔ της Κορέας, αφού τακτοποίησε τα θέματα της διαδοχής με τον επίλεκτό του απ' τους Γιους του, επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του 2010 και, μέσα από σύντομες συζητήσεις με τον Λουκά Τσουκνίδα, θα μπλογκάρει από αυτήν εδώ τη σελίδα για λογαριασμό του περιοδικού Monkie. Όμως, πριν πάρει το μακρύ δρόμο προς την μεγάλη Ερωτική, ο πιο σινεφίλ δικτάτορας από καταβολών κόσμου, απάντησε σε μερικές ερωτήσεις, έτσι, για να μας ανοίξει την όρεξη...




Monkie:
Αγαπητέ Αγαπητέ Ηγέτη, πριν μιλήσουμε για κινηματογράφο, θα ήθελα να ξεκινήσουμε από κάτι άσχετο. Γνωρίζετε, πιθανόν, ότι, αυτές τις ημέρες, η χώρα μας βρέθηκε στο έλεος των εκλογών που θα ορίσουν τους τοπικούς άρχοντες στις διάφορες επαρχίες και τα αστικά της κέντρα. Ως ένας δημοκρατικός ηγέτης, ο οποίος διατηρεί την εμπιστοσύνη του λαού του χωρίς τέτοιες περιττές και χρονοβόρες διαδικασίες που, απ' ότι φαίνεται, διαφθείρουν τους πολίτες και θολώνουν το κριτήριό τους τι συμβουλές θα δίνατε στους έλληνες πολίτες, αλλά και πολιτικούς;

Kim Jong-il:
Αααααα χαααχ χα χααα! Κατάλαβα που το πας με αυτή την ερώτηση, αλλά νομίζω ότι θα σε στενοχωρήσω έλληνα φίλε μου. Δεν υπάρχει τίποτα κακό με τις εκλογές, είναι μια γιορτή της δημοκρατίας και μάλιστα, κάνω κι εγώ στη χώρα μου κάθε 5 χρόνια. Η διαφορά είναι ότι εμείς δεν περιπλέκουμε τις καταστάσεις ούτε επιχειρούμε να μπερδέψουμε τους πολίτες με διαδικασίες που δεν τους αφορούν.

Όλα μαζί τα κόμματα του κοινοβουλίου, που με τη σειρά τους ανήκουν στο πανεθνικό κίνημα για την Επανένωση της Κορέας, δέχονται τους υποψήφιους που ορίζει το Εργατικό κόμμα, οι οποίοι είναι και μοναδικοί στην περιφέρειά τους. Έτσι, ενώνουν το λαό αντί να τον διχάζουν κι ο πολίτης πρέπει απλώς να ψηφίσει με ένα ΝΑΙ ή μ' ένα ΟΧΙ. Είναι τόσο απλό, που έχουμε σχεδόν 100% συμμετοχή και, τελικά, την καθαρή λαϊκή επιδοκιμασία. Δεν είναι το τέλειο σύστημα, αλλά όταν βλέπουμε τις εκλογές σας στη δορυφορική βάζουμε τα γέλια (Χα χα χα!). Όσοι, δηλαδή, από εμάς καταλαβαίνουν τι βλέπουν απ' το πολύπλοκο παιχνίδι που έχετε φτιάξει.

M:
Δηλαδή βλέπετε ελληνική τηλεόραση; Κι ελληνικό σινεμά;

KJ:
Τηλεόραση; Όχι βέβαια. Αλλά το ελληνικό σινεμά μου αρέσει πολύ γιατί έχει γνήσια λαϊκές καταβολές και προσπαθεί να μιλά στην καρδιά των ανθρώπων. Δυστυχώς, βρίσκω τις αλληγορίες του αρκετά πολύπλοκες για τον μέσο πολίτη και τις επαναστατικές του προθέσεις ιδιαιτέρως θολές, δοσμένες με τον γνωστό αστικό τρόπο που σαμποτάρει με δύσκολες έννοιες την απλή επαναστατική γλώσσα. Βέβαια, στην ηλικία μου, μπορεί πάντα να κάνω και λάθος, αλλά, για καλό και για κακό, οι υποτιτλιστές μας φροντίζουν να διορθώνουν με ζήλο τα όποια επικοινωνιακά προβλήματα προκύπτουν.




M:
Είδαμε πρόσφατα ότι σιγά-σιγά αφήνετε τις βαριές δουλειές του ηγέτη στον γιο σας. Αυτό σημαίνει περισσότερο σινεμά για τον πατέρα;

KJ:
Δυστυχώς, οι δουλειές του ηγέτη δεν τελειώνουν ποτέ και είναι πολύ δύσκολο για μένα να πάψω να μπλέκομαι στα πόδια του γιου μου και να τον στηρίζω με την εμπειρία και τις γνώσεις μου. Αλλά, παράλληλα, νομίζω ότι ήρθε η ώρα να ταξιδέψω κι εγώ στα Φεστιβάλ του κόσμου, να διαδόσω τις ιδέες μου για την απόλυτη λαϊκή τέχνη, να γράψω το νέο μου βιβλίο πάνω στις τελευταίες εξελίξεις του σινεμά και γιατί όχι, να γυρίσω και καμιά ταινία. Αφού το 'χω.

M:
Και ποιος είναι ο αγαπημένος σας δημιουργός;

KJ:
Δε θέλω να προδώσω τις συμπάθειες και τις προκαταλήψεις μου. Στην πορεία του σχολιασμού μας απ' αυτό εδώ το blog θα βγουν όλα στη φόρα σιγά-σιγά. Θέλω μόνο να πω ότι το Back to the Future είναι η σπουδαιότερη τριλογία στην ιστορία του σινεμά και ξέρω ότι μαζί μου συμφωνείς κι εσύ, αλλά και το απόλυτο καπιταλιστικό αρσενικό, ο Αγαπητός Hugh Hefner...

M:
Φλουξ καπάσιτορ...

KJ:
Ιτς γουότ μέικς τάιμ τράβελ πόσιμπλ! Και τι δε θα 'δινα να είχαμε έναν τέτοιον αντί γι' αυτά τα πυρηνικά που μόνο μπελάδες μου φέρνουν.

M:
25 χρόνια φέτος έτσι;

KJ:
Γαμώ!




M:
Φάκιν' Ρόμπερτ Ζεμέκις...

KJ:
Κοίτα με, δάκρυσα.

M:
Διάολε! Λες αλήθεια. Ουάου! Κάτι για επίλογο;

KJ:
Αυτό είναι το σινεμά Λουκά... Καλό Φεστιβάλ και τα λέμε σύντομα από εδώ.
Another undisputed truth by Monkie and The Supreme Leader

0 comments:

Post a Comment

KIM'S 1-LINE REVIEWS

Leader's Mood: STRANDED


AMIGO

Ιστορικό στιγμιότυπο γεμάτο από ενδιαφέροντες παραλληλισμούς με το σήμερα, αλλά με πολύ αργή κλιμάκωση και παράταιρο, ετεροχρονισμένο χιούμορ.


CARANCHO

Καλοπαιγμένο και με πρωτότυπη πλοκή, αλλά μακρόσυρτο, χωρίς σκηνοθετικό ρυθμό και χωρίς πραγματικό φινάλε.


THE EDGE

Άψογο σε όλα όσα υπόσχεται, συν τα τρένα, ίσως το καλύτερο ρωσικό μπλοκμπάστερ που έχω δει ποτέ.


TINY FURNITURE

Καλή χρήση του ψηφιακού μέσου, ωραία κάδρα, χιούμορ και σαρκασμός, από μια κοπέλα που κάνει το αντίθετο του mumblecore με τα ίδια μέσα.


THE ADVENTURE OF IRON PUSSY

Μπι-Μούβι κωμωδία αναφορών σε άλλα είδη, δε θα την έβλεπε ποτέ κανείς αν δεν υπήρχαν τα αφιερώματα σε σκηνοθέτες.


MEEK'S CUTOFF

Παλιομοδίτικο γουέστερν για την κατάκτηση της Δύσης που ξεκινά με υποσχέσεις για ινδιάνους που τρέχουν γύρω από φλεγόμενες άμαξες και καταλήγει ως υπαρξιακό δράμα.


KOSMOS

Ένας ελκυστικά αλλόκοτος χαρακτήρας κι ένα μάτσο αλληγορίες σε μια υπέροχα φωτογραφημένη κι ερμηνευμένη ταινία, που ξέρει και πότε να τελειώσει.


COLD WEATHER

Μπράβο στον τυπά που έβγαλε απ' το μανίκι του μια απλή ταινία με πλοκή αντί για ένα ακόμη φεστιβάλ αυτολύπησης του μέσου απροσάρμοστου ανεπάγγελτου αμερικάνου νέου (ναι, έχουμε καταλάβει γιατί το τμήμα λέγεται Young Americans).


R

Καλοφτιαγμένο από πολλές απόψεις, αλλά ακατανόητο ως προς την ουσία του.


45 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

Κακογραμμένη και εντελώς άστοχη στην αντιμετώπιση του καίριου θέματος που υποτίθεται ότι επιχειρεί να σκιαγραφήσει.


OUTBOUND

Τυπική ρουμάνικη ρεαλιστική απόδοση της αγωνιώδους μέρας μιας μητέρας σε φυγή, με αναπάντεχο, αλλά μάλλον εύλογο φινάλε.


DIABLY DIABLY

Πότε θα πάψουν οι σινε-τσιγγάνοι να χορεύουν σαν καλοκουρδισμένες ελεύθερες ψυχές στα λιβάδια μπροστά στα έντρομα μάτια των χριστιανών και των νοικοκύρηδων;


THE IMPERIALISTS ARE STILL ALIVE!

Χαλαρή και αργόσυρτη σκιαγράφηση του συνδρόμου καταδίωξης που μεταδίδεται σιγά-σιγά και στις τάξεις των απόδημων μεγαλοαστών ισλαμιστών.


WINTER'S BONE

Εξαιρετική κατασκευή και αφήγηση απ' όλες τις απόψεις, παρά την κατώτερη των προσδοκιών επίλυση του κυρίως προβλήματος, ίσως είναι η σοβαρή ταινία που θα ήθελε να κάνει ο Rob Zombie.


THE HUNTER

Μια απαισιόδοξη ταινία εκδίκησης που θυμίζει αμερικάνικα 70s, πολύ αργή για τον μέσο θεατή, πολύ κυνική και απλοϊκή για τον μέσο σινεφίλ.


OPEN HEARTS

Κουραστική σαπουνόπερα με την επίφαση του Δόγματος, λειτουργεί και ως απόδειξη ότι χωρίς τους καλούς δανούς ηθοποιούς το Δόγμα θα είχε ξεχαστεί πολύ νωρίτερα.


ERRATUM

Μια άψογη τεχνικά ταινία, με τέλεια φωτογραφία και υπέροχη μουσική, αλλά κι ένας ψυχρός, αδιάφορος κεντρικός χαρακτήρας που δε σε τραβά ποτέ μέσα στην ιστορία του.


EROTIC MAN

Ένα χάρμα οφθαλμών για το αντρικό μάτι, αλλά και μια μάταιη προσδοκία ενός εξαιρετικού δημιουργού να καδράρει τον ερωτισμό, κάτι που μοιάζει αναπόφευτα ανεκπλήρωτο.


LITTLEROCK

Μια ενδιαφέρουσα, γλυκιά ματιά σε διάφορες παραλλαγές του ζητήματος της ανθρώπινης επικοινωνίας κι ένα φινάλε που δίνει επιπλέον βάρος σε όσα προηγούνται.


ATTENBERG

Κουραστική επανάληψη συγκεκριμένων εκφραστικών σχημάτων κι ένα βαθύτερο σχόλιο που είτε βγάζει μάτια απ' το πρώτο δεκάλεπτο είτε δεν το καταλαβαίνει ποτέ κανείς.


MAJORITY

Μια πολύ καλογραμμένη και ρεαλιστική σκιαγράφηση του πώς η γενιά που τσιμέντωσε το αστικό τοπίο για ν' ανέβει τάξη, τσιμεντώνει και τα μυαλά των παιδιών της για να περιφρουρήσει τα κεκτημένα της.


OCTOBER

Όμορφα καδραρίσματα και λιτότητα στις ερμηνείες, αλλά εν τέλει αδιάφορο και παρωχημένο.


DONKEYS

Ακόμη μια ταινία που προσπαθεί ν' ακολουθήσει κάποιο δανοφερμένο σινε-μανιφέστο και καταλήγει υπερφορτωμένη άνισα με τραγωδίες και παρωχημένο μπλακ-χιούμορ γύρω από έναν χαρακτήρα τόσο καταδικασμένο εξ αρχής που δεν είναι καν αστείο.


ANIMAL KINGDOM

Με εξαίρεση μια αποθαρρυντική κοιλιά κάπου στα 2/3 πρόκειται για ένα καλοφτιαγμένο θρίλερ, χτισμένο γύρω από έναν πολύ ενδιαφέροντα χαρακτήρα.


PUTTY HILL

Αν και εξοστρακίζεται εύκολα στην ουδέτερη σφαίρα του χαριτωμένου, το Putty Hill είναι μια ωραία ιδέα, επαρκώς εκτελεσμένη και με δύο όμορφα φινάλε αντί για ένα.


DR. CHICAGO - RIDE DR. CHICAGO RIDE

Πιο ενδιαφέρον εικαστικά και πολύ πιο αστείο το πρώτο μέρος, αρκετά φορτωμένο με ανούσιες υπερβολές το δεύτερο, κουραστικό το συνολικό αποτέλεσμα, αν και σε σημεία αντιλαμβάνεται κανείς την επιδραστικότητα του.


IF I WANT TO WHISTLE, I WHISTLE

Τρεις γενιές χαμένες κι εκείνοι που νοιάζονται για τον Άνθρωπο, παίζουν θέατρο στο σανίδι ενός αναμορφωτηρίου με αποτέλεσμα ακόμη μία πολύ καλή ρουμάνικη ταινία.


SHELTER

Το χάσμα μεταξύ της γενιάς που μεγάλωσε πριν το "Τείχος" κι εκείνης που γεννήθηκε μετά, αυτής που είδε το τέλος της επανάστασης κι εκείνης που δεν ξέρει πώς να κάνει τη δική της σκιαγραφείται σ' ένα καλογραμμένο κι εξαιρετικά ερμηνευμένο στιγμιότυπο της βουλγάρικης καθημερινότητας.


INCENDIES

Τραβηγμένο απ' τα μαλλιά, χωρίς ρυθμό κι εκβιαστικό, ακόμη και ως αλληγορία, αφήνει τους χαρακτήρες μετέωρους στο έλεος του ιστορικού πλαισίου, ώστε τελικά γελάς αντί να συμπάσχεις.


POETRY

Απαιτεί υπομονή ως το τελευταίο 40λεπτο, αλλά μάλλον είναι η πιο συγκλονιστική ταινία της φετινής σεζόν.


DERBY - MUSIC IN THE BLOOD - THE CAGE

3 μικρές ταινίες διαφήμιση για το νέο κύμα του ρουμάνικου κινηματογράφου, με αληθοφανείς διαλόγους, υπόγειο χιούμορ και οικείους χαρακτήρες.


KONIEC SWIATA

Η ζωή δύο ανθρώπων που γέρασαν μαζί, με μια υπέροχη, χωρίς λόγια, στιγμιοτυπική αφήγηση.


WRONY

Με μια απλή, εικαστικής ομορφιάς ματιά σε μια ημέρα απ' τη ζωή δύο κοριτσιών μαθαίνουμε πώς η αθωότητα δίνει, ανεπιστρεπτί, τη θέση της στο δόλο.


ENVY

Ένα καλοφτιαγμένο κι εξαιρετικά καλοπαιγμένο δοκίμιο πάνω στο φθόνο, την ομορφιά και την ασχήμια.


MYSTERIOUS OBJECTS AT NOON

Ενδιαφέρον αφηγηματικό πείραμα, λιγότερο ενδιαφέρουσα ιστορία από αυθόρμητους αφηγητές, πολύ πιο συμπαθείς τελικά απ' τους χαρακτήρες που εκείνοι έπλασαν.


WHAT I LOVE THE MOST

Λίγο μετά την εξαιρετική εισαγωγή, αντιλαμβάνεσαι ότι βλέπεις μια ταινία που δεν καταλήγει πουθενά, αλλά δίνει χώρο και χρόνο στους ηθοποιούς της να δώσουν απολαυστικές ερμηνείες.
WORDZ OF WISDOM (?)
A film which merely aims to make a profit by showing off the stars' faces cannot be real art. The capitalist cinema, which promotes a few "popular stars" to curry favor with the audience, is in essence a reactionary art form which reduces the stars to puppets and the film to a commodity. There cannot be a genuine creative spirit, and the beautiful flower of art cannot bloom where actors sell their faces and even their souls. -Kim Jong-il

Buy my book On the Art of Cinema here...
MOTHERSHIPS
THE FLUX CAPACITOR (?)
HMMMM!

Κορεάτικη γραφή;