THE DAILY LEADER

Οι μέρες ανεξαρτησίας σας είναι μετρημένες

Tuesday, November 16, 2010

| |
Ένα απ' τα πρώτα τμήματα του Φεστιβάλ που ανακοίνωσε τη σύνθεσή του, είναι το Independence Days με τις νεανικές ανεξάρτητες παραγωγές απ' όλο τον κόσμο, αλλά και την προσήλωση στους νέους αμερικάνους δημιουργούς. Απ' ότι βλέπω, φέτος διαθέτει πολύ ισπανόφωνο υλικό με πιο χτυπητή παρουσία αυτή του νικητή στο φετινό Ρότερνταμ, Pedro Gonzales–Rubio και το, εικαστικής ομορφιάς, Alamar. Γενικότερα, πάντως, ο κράχτης είναι η νέα ταινία του καναδού Denis Villeneuve, το οικογενειακό δράμα Incendies που καταλήγει σε ταξιδιωτική περιπέτεια μέσω μιας πολύ ενδιαφέρουσας αναζήτησης της καταγωγής των πρωταγωνιστών.




Όσο για τους αμερικάνους η γεύση είναι πάντα η ίδια. Δημιουργοί σε φάση αργοπορημένης ενηλικίωσης αφηγούνται ιστορίες ανθρώπων που ενηλικιώνονται σταδιακά μέσα απ' τις εμπειρίες τους κι εκείνοι, είτε στην ώρα τους (είναι στο τέλος της εφηβείας δηλαδή) είτε αργοπορημένα. Το Cold Weather του Aaron Katz μοιάζει πιο ελκυστικό από τα 3 φιλμ, λόγω της ιστορίας μυστηρίου που τρέχει παράλληλα με τα υπαρξιακά θέματα του αποπροσανατολισμένου ήρωα, αλλά και λόγω του ότι διαδραματίζεται στην πόλη φετίχ μου, το Portland του Oregon.

Ας δούμε όμως τι λέει ο καλεσμένος μας για όλ' αυτά...

Monkie:
Αγαπητέ Ηγέτη, ένα μάτσο νοτιοβορειοαμερικάνικες ταινίες και στη μέση μια κινέζικη και μια γερμανική. Βλέπετε κάτι ενδιαφέρον σε όλο αυτό;

Kim Jong-il:
Να σου πω. Το πολιτιστικό δίπολο που κυριαρχεί εδώ είναι το Μεξικό-ΗΠΑ και οι διαφορές στην προσέγγιση των ανεξάρτητων νέων κινηματογραφιστών τους ίσως αφήνει χώρο για ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Ίσως πάλι και όχι. Αλλά απ' τα trailer και τη θεματολογία των συγκεκριμένων επιλογών βλέπουμε μια ροπή προς την ταυτότητα, την καταγωγή και τη σχέση με τη φύση απ' τη μια μεριά (του Μεξικού) και, απ' την άλλη (των ΗΠΑ), μια ροπή προς την εφηβεία και τις επιπλοκές της ή την παρατεταμένη εφηβεία και την αδράνεια που προκαλεί αυτή. Υπάρχουν ίσως και κοινά σημεία και ανησυχίες, αλλά δε νομίζω ότι το σινεμά ενώνει πάντα. Πολλές φορές καταδεικνύει και τις τεράστιες διαφορές φάσης.

M:
Κι έρχεται μια ταινία απ' τον Καναδά, λοιπόν, με την καλώς ενσωματωμένη πολυπολιτισμικότητα όπως λένε, να θέσει πιο μεγάλα θέματα απ' τους άλλους και να τα αποδώσει, απ' ότι φαίνεται, με πιο μεγαλοπρεπή κι ελκυστικό κινηματογραφικά τρόπο.

KJ:
Χμμμ! Καλή η παρατήρησή σου φίλε μου. Ο γαλλόφωνος Καναδός, πιο εξωστρεφής από τους άλλους αμερικάνους, μεταφέρει εύκολα το θέμα της καταγωγής σε άλλη ήπειρο. Όσο για τον κοντοχωριανό μου, το νεαρό κινέζο, τι να πω. Όπως και οι συμπατριώτες του, έχει εύκολα τα βραβεία αλλά κάτι μου λέει ότι μπορεί και να μου προκαλέσει ατελείωτα χασμουρητά. Νομίζω ότι η ευχάριστη έκπληξη θα είναι το Octubre των περουβιανών αδελφών Vega. Θεματικά, ξεφεύγει εντελώς απ' τις φάσεις της ζωής μας που περιγράφουν όλοι οι υπόλοιποι. Ασχολείται με δύο ενήλικους ανθρώπους που δεν ξεχωρίζουν για τη συγκεκριμένη ιδιότητα ή το συγκεκριμένο πρόβλημά τους.




M:
Πόσο δύσκολο είναι τελικά να μιλάς για κανονικούς ανθρώπους;

KJ:
Μοιάζει κλισέ και εύκολο, αλλά τελικά δεν είναι. Απλώς για να μιλάς για κανονικούς ανθρώπους πρέπει να γνωρίζεις και να παρατηρείς τέτοιους ανθρώπους στην καθημερινότητά σου. Έτσι, όταν γράφεις τους χαρακτήρες σου όλα έρχονται από μόνα τους. Όπως έχω γράψει παλιότερα, το να βγει κάτι αληθοφανές σύμφωνα με την καθημερινή εμπειρία είναι και θέμα της κοινής οπτικής και αντίληψης σεναριογράφου και σκηνοθέτη:

"The director can produce nothing new if he sits in his study, mechanically trying to produce a script from the literary work created by a writer who has gone into actual situations and lived amongst the people. If the director does not make a serious study of actual conditions based on literary presentation and just wastes his time in his study, hoping that the writer will present everything cinematically and perfectly, he will have many problems in his work later."

M:
Αγαπητέ, πρέπει να σας πω ότι τα ελληνικά σας είναι πολύ καλύτερα από προ διετίας που τα ξαναείπαμε.

KJ:
Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Προσπάθησα πολύ να βρω χρόνο να βελτιωθώ αυτό το καλοκαίρι. Δυστυχώς με πήγε λίγο πίσω το Μουντιάλ και όλο το χάσιμο χρόνου με τους κινέζους κομπάρσους. Ποτέ μη χρησιμοποιήσεις κινέζους κομπάρσους για τόσο σοβαρή δουλειά. Την άλλη φορά θα δοκιμάσω μογγόλους.

M:
Γιατί όχι νοτιοκορεάτες;

KJ:
Δεν καταλαβαίνω τι λες. Η λέξη που χρησιμοποίησες δε βγάζει νόημα.

M:
Συγνώμη, σαρδάμ.

KJ:
Χα χα! Μην ψαρώνεις. Ζητούν πολλά τα καθάρματα. Από τότε που πήρε τα πάνω του ο κινηματογράφος τους κι έκαναν συνδικάτο έχουν γίνει φαρμακείο. Όχι ότι οι συλλογικές διεκδικήσεις είναι κακό πράγμα. Αλλά υπάρχουν και όρια.

M:
Δε βαριέσαι. Παντού τα ίδια.




KJ:
Τι εννοείς;

M:
Τα φαρμακεία. Κι εδώ φωτιά είναι.

KJ:
Ρε γάμησέ με, με τα λαμόγια.

M:
Τους φαρμακοποιούς;

KJ:
Όχι, τους νοτιοκορεάτες.

M:
Σωστά. Δεν αξίζει.

KJ:
Τελειώσαμε;

M:
Εεε, ναι.
Another undisputed truth by Monkie and The Supreme Leader

0 comments:

Post a Comment

KIM'S 1-LINE REVIEWS

Leader's Mood: STRANDED


AMIGO

Ιστορικό στιγμιότυπο γεμάτο από ενδιαφέροντες παραλληλισμούς με το σήμερα, αλλά με πολύ αργή κλιμάκωση και παράταιρο, ετεροχρονισμένο χιούμορ.


CARANCHO

Καλοπαιγμένο και με πρωτότυπη πλοκή, αλλά μακρόσυρτο, χωρίς σκηνοθετικό ρυθμό και χωρίς πραγματικό φινάλε.


THE EDGE

Άψογο σε όλα όσα υπόσχεται, συν τα τρένα, ίσως το καλύτερο ρωσικό μπλοκμπάστερ που έχω δει ποτέ.


TINY FURNITURE

Καλή χρήση του ψηφιακού μέσου, ωραία κάδρα, χιούμορ και σαρκασμός, από μια κοπέλα που κάνει το αντίθετο του mumblecore με τα ίδια μέσα.


THE ADVENTURE OF IRON PUSSY

Μπι-Μούβι κωμωδία αναφορών σε άλλα είδη, δε θα την έβλεπε ποτέ κανείς αν δεν υπήρχαν τα αφιερώματα σε σκηνοθέτες.


MEEK'S CUTOFF

Παλιομοδίτικο γουέστερν για την κατάκτηση της Δύσης που ξεκινά με υποσχέσεις για ινδιάνους που τρέχουν γύρω από φλεγόμενες άμαξες και καταλήγει ως υπαρξιακό δράμα.


KOSMOS

Ένας ελκυστικά αλλόκοτος χαρακτήρας κι ένα μάτσο αλληγορίες σε μια υπέροχα φωτογραφημένη κι ερμηνευμένη ταινία, που ξέρει και πότε να τελειώσει.


COLD WEATHER

Μπράβο στον τυπά που έβγαλε απ' το μανίκι του μια απλή ταινία με πλοκή αντί για ένα ακόμη φεστιβάλ αυτολύπησης του μέσου απροσάρμοστου ανεπάγγελτου αμερικάνου νέου (ναι, έχουμε καταλάβει γιατί το τμήμα λέγεται Young Americans).


R

Καλοφτιαγμένο από πολλές απόψεις, αλλά ακατανόητο ως προς την ουσία του.


45 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

Κακογραμμένη και εντελώς άστοχη στην αντιμετώπιση του καίριου θέματος που υποτίθεται ότι επιχειρεί να σκιαγραφήσει.


OUTBOUND

Τυπική ρουμάνικη ρεαλιστική απόδοση της αγωνιώδους μέρας μιας μητέρας σε φυγή, με αναπάντεχο, αλλά μάλλον εύλογο φινάλε.


DIABLY DIABLY

Πότε θα πάψουν οι σινε-τσιγγάνοι να χορεύουν σαν καλοκουρδισμένες ελεύθερες ψυχές στα λιβάδια μπροστά στα έντρομα μάτια των χριστιανών και των νοικοκύρηδων;


THE IMPERIALISTS ARE STILL ALIVE!

Χαλαρή και αργόσυρτη σκιαγράφηση του συνδρόμου καταδίωξης που μεταδίδεται σιγά-σιγά και στις τάξεις των απόδημων μεγαλοαστών ισλαμιστών.


WINTER'S BONE

Εξαιρετική κατασκευή και αφήγηση απ' όλες τις απόψεις, παρά την κατώτερη των προσδοκιών επίλυση του κυρίως προβλήματος, ίσως είναι η σοβαρή ταινία που θα ήθελε να κάνει ο Rob Zombie.


THE HUNTER

Μια απαισιόδοξη ταινία εκδίκησης που θυμίζει αμερικάνικα 70s, πολύ αργή για τον μέσο θεατή, πολύ κυνική και απλοϊκή για τον μέσο σινεφίλ.


OPEN HEARTS

Κουραστική σαπουνόπερα με την επίφαση του Δόγματος, λειτουργεί και ως απόδειξη ότι χωρίς τους καλούς δανούς ηθοποιούς το Δόγμα θα είχε ξεχαστεί πολύ νωρίτερα.


ERRATUM

Μια άψογη τεχνικά ταινία, με τέλεια φωτογραφία και υπέροχη μουσική, αλλά κι ένας ψυχρός, αδιάφορος κεντρικός χαρακτήρας που δε σε τραβά ποτέ μέσα στην ιστορία του.


EROTIC MAN

Ένα χάρμα οφθαλμών για το αντρικό μάτι, αλλά και μια μάταιη προσδοκία ενός εξαιρετικού δημιουργού να καδράρει τον ερωτισμό, κάτι που μοιάζει αναπόφευτα ανεκπλήρωτο.


LITTLEROCK

Μια ενδιαφέρουσα, γλυκιά ματιά σε διάφορες παραλλαγές του ζητήματος της ανθρώπινης επικοινωνίας κι ένα φινάλε που δίνει επιπλέον βάρος σε όσα προηγούνται.


ATTENBERG

Κουραστική επανάληψη συγκεκριμένων εκφραστικών σχημάτων κι ένα βαθύτερο σχόλιο που είτε βγάζει μάτια απ' το πρώτο δεκάλεπτο είτε δεν το καταλαβαίνει ποτέ κανείς.


MAJORITY

Μια πολύ καλογραμμένη και ρεαλιστική σκιαγράφηση του πώς η γενιά που τσιμέντωσε το αστικό τοπίο για ν' ανέβει τάξη, τσιμεντώνει και τα μυαλά των παιδιών της για να περιφρουρήσει τα κεκτημένα της.


OCTOBER

Όμορφα καδραρίσματα και λιτότητα στις ερμηνείες, αλλά εν τέλει αδιάφορο και παρωχημένο.


DONKEYS

Ακόμη μια ταινία που προσπαθεί ν' ακολουθήσει κάποιο δανοφερμένο σινε-μανιφέστο και καταλήγει υπερφορτωμένη άνισα με τραγωδίες και παρωχημένο μπλακ-χιούμορ γύρω από έναν χαρακτήρα τόσο καταδικασμένο εξ αρχής που δεν είναι καν αστείο.


ANIMAL KINGDOM

Με εξαίρεση μια αποθαρρυντική κοιλιά κάπου στα 2/3 πρόκειται για ένα καλοφτιαγμένο θρίλερ, χτισμένο γύρω από έναν πολύ ενδιαφέροντα χαρακτήρα.


PUTTY HILL

Αν και εξοστρακίζεται εύκολα στην ουδέτερη σφαίρα του χαριτωμένου, το Putty Hill είναι μια ωραία ιδέα, επαρκώς εκτελεσμένη και με δύο όμορφα φινάλε αντί για ένα.


DR. CHICAGO - RIDE DR. CHICAGO RIDE

Πιο ενδιαφέρον εικαστικά και πολύ πιο αστείο το πρώτο μέρος, αρκετά φορτωμένο με ανούσιες υπερβολές το δεύτερο, κουραστικό το συνολικό αποτέλεσμα, αν και σε σημεία αντιλαμβάνεται κανείς την επιδραστικότητα του.


IF I WANT TO WHISTLE, I WHISTLE

Τρεις γενιές χαμένες κι εκείνοι που νοιάζονται για τον Άνθρωπο, παίζουν θέατρο στο σανίδι ενός αναμορφωτηρίου με αποτέλεσμα ακόμη μία πολύ καλή ρουμάνικη ταινία.


SHELTER

Το χάσμα μεταξύ της γενιάς που μεγάλωσε πριν το "Τείχος" κι εκείνης που γεννήθηκε μετά, αυτής που είδε το τέλος της επανάστασης κι εκείνης που δεν ξέρει πώς να κάνει τη δική της σκιαγραφείται σ' ένα καλογραμμένο κι εξαιρετικά ερμηνευμένο στιγμιότυπο της βουλγάρικης καθημερινότητας.


INCENDIES

Τραβηγμένο απ' τα μαλλιά, χωρίς ρυθμό κι εκβιαστικό, ακόμη και ως αλληγορία, αφήνει τους χαρακτήρες μετέωρους στο έλεος του ιστορικού πλαισίου, ώστε τελικά γελάς αντί να συμπάσχεις.


POETRY

Απαιτεί υπομονή ως το τελευταίο 40λεπτο, αλλά μάλλον είναι η πιο συγκλονιστική ταινία της φετινής σεζόν.


DERBY - MUSIC IN THE BLOOD - THE CAGE

3 μικρές ταινίες διαφήμιση για το νέο κύμα του ρουμάνικου κινηματογράφου, με αληθοφανείς διαλόγους, υπόγειο χιούμορ και οικείους χαρακτήρες.


KONIEC SWIATA

Η ζωή δύο ανθρώπων που γέρασαν μαζί, με μια υπέροχη, χωρίς λόγια, στιγμιοτυπική αφήγηση.


WRONY

Με μια απλή, εικαστικής ομορφιάς ματιά σε μια ημέρα απ' τη ζωή δύο κοριτσιών μαθαίνουμε πώς η αθωότητα δίνει, ανεπιστρεπτί, τη θέση της στο δόλο.


ENVY

Ένα καλοφτιαγμένο κι εξαιρετικά καλοπαιγμένο δοκίμιο πάνω στο φθόνο, την ομορφιά και την ασχήμια.


MYSTERIOUS OBJECTS AT NOON

Ενδιαφέρον αφηγηματικό πείραμα, λιγότερο ενδιαφέρουσα ιστορία από αυθόρμητους αφηγητές, πολύ πιο συμπαθείς τελικά απ' τους χαρακτήρες που εκείνοι έπλασαν.


WHAT I LOVE THE MOST

Λίγο μετά την εξαιρετική εισαγωγή, αντιλαμβάνεσαι ότι βλέπεις μια ταινία που δεν καταλήγει πουθενά, αλλά δίνει χώρο και χρόνο στους ηθοποιούς της να δώσουν απολαυστικές ερμηνείες.
WORDZ OF WISDOM (?)
A film which merely aims to make a profit by showing off the stars' faces cannot be real art. The capitalist cinema, which promotes a few "popular stars" to curry favor with the audience, is in essence a reactionary art form which reduces the stars to puppets and the film to a commodity. There cannot be a genuine creative spirit, and the beautiful flower of art cannot bloom where actors sell their faces and even their souls. -Kim Jong-il

Buy my book On the Art of Cinema here...
MOTHERSHIPS
THE FLUX CAPACITOR (?)
HMMMM!

Κορεάτικη γραφή;