THE DAILY LEADER

Kim's editorial #1

Tuesday, November 16, 2010

| |
Χαίρομαι ιδιαιτέρως που επιστρέφω στη Θεσσαλονίκη. Απ' ότι ακούω, η καπιταλιστική παρακμή που αντίκρυσα κατά την προηγούμενη επίσκεψή μου στο Φεστιβάλ, το 2008, ανήκει στο παρελθόν. Όλη εκείνη η αποκρουστική χλιδή, η μιαρή πολυτέλεια κι η έκλυτη εικόνα που αποτελούσε πρόκληση για την υπόλοιπη πόλη, για τα φτωχικά καφενεδάκια της παραλίας και τα ταπεινά μπαράκια της παλιάς αγοράς, αλλά και για τα λιτά κουτούκια όπου γλεντά ο λαός με γνήσιο λαϊκό τραγούδι και νταλγκά, παύει από φέτος να μαγαρίζει τους χειμώνες της, διάσημης μέχρι την Πνομ-Πενχ, ερωτικής πόλης.




Η παγκόσμια καπιταλιστική κρίση έφερε την άνοιξη στους χώρους της καλλιτεχνικής δημιουργίας που είχαν διαβρωθεί απ' το χρήμα, την εφήμερη δόξα και τη δανεική λάμψη των σελέμπριτιζ καλεσμένων και των υπέρογκων μπάτζετ. Το σινεμά δε χρειάζεται όλους αυτούς, παρά μόνο τη γνήσια λαϊκή επαναστατική συνείδηση του δημιουργού που ξεκινά να πλάθει το έργο του με πρωταρχικό στόχο την ανατροπή κάθε είδους κατεστημένου, ακόμη κι εκείνου που τον ταΐζει. Αλλιώς, είναι ένας αντιδραστικός και παρηκμασμένος διεκπεραιωτής του καπιταλιστικού σχεδίου. Κι αυτός και το σινεμά. Μήπως δεν τα 'χω ξαναπεί; Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου...

"In capitalist society the director is shackled by the reactionary governmental policy of commercializing the cinema and by the capitalists’ money, so that he is a mere worker who obeys the will of the film-making industrialists whether he likes it or not. On the other hand, in socialist society the director is an independent and creative artist who is responsible to the Party and the people for the
cinema."

Οπότε, θέλω να πιστεύω ότι φέτος θα νιώσω περισσότερη ζεστασιά στο γνώριμο λιτό περιβάλλον ενός μικρού ανεξάρτητου Φεστιβάλ, συμμαζεμένου και ποιοτικού, έστω κι από ανάγκη. Ελπίζω μόνο, το καπιταλιστικό κράτος να καλύψει τα χρέη που άφησαν οι προηγούμενοι υπάλληλοί του ώστε η πολιτιστική επανάσταση ν' ανθίσει χωρίς περαιτέρω εμπόδια.

Προβλήματα, βέβαια, θα υπάρξουν, αλλά αυτά δεν είναι ανυπέρβλητα και τα έχω τονίσει σε παλιότερο πόνημά μου:

"When a production is made to reflect life in olden days, new actors may not know very well what sort of footwear they have to put on and what sort of clothes they have to wear to play their parts. In such a case, the art designer may study the matter and be able to solve the problem but, only when the assistant director who guides the acting is familiar with the life and customs of the age represented in the production, can he pick out period costume and hand props suited to the personalities of the characters and thus dress the actors properly."

Με ιδιαίτερη προσοχή, λοιπόν, και φροντίδα στα παπούτσια και στις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες της εποχής στην οποία επιστρέφουμε, δεν μπορεί, παρά όλα να πάνε καλά.


Another undisputed truth by Monkie and The Supreme Leader

0 comments:

Post a Comment

KIM'S 1-LINE REVIEWS

Leader's Mood: STRANDED


AMIGO

Ιστορικό στιγμιότυπο γεμάτο από ενδιαφέροντες παραλληλισμούς με το σήμερα, αλλά με πολύ αργή κλιμάκωση και παράταιρο, ετεροχρονισμένο χιούμορ.


CARANCHO

Καλοπαιγμένο και με πρωτότυπη πλοκή, αλλά μακρόσυρτο, χωρίς σκηνοθετικό ρυθμό και χωρίς πραγματικό φινάλε.


THE EDGE

Άψογο σε όλα όσα υπόσχεται, συν τα τρένα, ίσως το καλύτερο ρωσικό μπλοκμπάστερ που έχω δει ποτέ.


TINY FURNITURE

Καλή χρήση του ψηφιακού μέσου, ωραία κάδρα, χιούμορ και σαρκασμός, από μια κοπέλα που κάνει το αντίθετο του mumblecore με τα ίδια μέσα.


THE ADVENTURE OF IRON PUSSY

Μπι-Μούβι κωμωδία αναφορών σε άλλα είδη, δε θα την έβλεπε ποτέ κανείς αν δεν υπήρχαν τα αφιερώματα σε σκηνοθέτες.


MEEK'S CUTOFF

Παλιομοδίτικο γουέστερν για την κατάκτηση της Δύσης που ξεκινά με υποσχέσεις για ινδιάνους που τρέχουν γύρω από φλεγόμενες άμαξες και καταλήγει ως υπαρξιακό δράμα.


KOSMOS

Ένας ελκυστικά αλλόκοτος χαρακτήρας κι ένα μάτσο αλληγορίες σε μια υπέροχα φωτογραφημένη κι ερμηνευμένη ταινία, που ξέρει και πότε να τελειώσει.


COLD WEATHER

Μπράβο στον τυπά που έβγαλε απ' το μανίκι του μια απλή ταινία με πλοκή αντί για ένα ακόμη φεστιβάλ αυτολύπησης του μέσου απροσάρμοστου ανεπάγγελτου αμερικάνου νέου (ναι, έχουμε καταλάβει γιατί το τμήμα λέγεται Young Americans).


R

Καλοφτιαγμένο από πολλές απόψεις, αλλά ακατανόητο ως προς την ουσία του.


45 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

Κακογραμμένη και εντελώς άστοχη στην αντιμετώπιση του καίριου θέματος που υποτίθεται ότι επιχειρεί να σκιαγραφήσει.


OUTBOUND

Τυπική ρουμάνικη ρεαλιστική απόδοση της αγωνιώδους μέρας μιας μητέρας σε φυγή, με αναπάντεχο, αλλά μάλλον εύλογο φινάλε.


DIABLY DIABLY

Πότε θα πάψουν οι σινε-τσιγγάνοι να χορεύουν σαν καλοκουρδισμένες ελεύθερες ψυχές στα λιβάδια μπροστά στα έντρομα μάτια των χριστιανών και των νοικοκύρηδων;


THE IMPERIALISTS ARE STILL ALIVE!

Χαλαρή και αργόσυρτη σκιαγράφηση του συνδρόμου καταδίωξης που μεταδίδεται σιγά-σιγά και στις τάξεις των απόδημων μεγαλοαστών ισλαμιστών.


WINTER'S BONE

Εξαιρετική κατασκευή και αφήγηση απ' όλες τις απόψεις, παρά την κατώτερη των προσδοκιών επίλυση του κυρίως προβλήματος, ίσως είναι η σοβαρή ταινία που θα ήθελε να κάνει ο Rob Zombie.


THE HUNTER

Μια απαισιόδοξη ταινία εκδίκησης που θυμίζει αμερικάνικα 70s, πολύ αργή για τον μέσο θεατή, πολύ κυνική και απλοϊκή για τον μέσο σινεφίλ.


OPEN HEARTS

Κουραστική σαπουνόπερα με την επίφαση του Δόγματος, λειτουργεί και ως απόδειξη ότι χωρίς τους καλούς δανούς ηθοποιούς το Δόγμα θα είχε ξεχαστεί πολύ νωρίτερα.


ERRATUM

Μια άψογη τεχνικά ταινία, με τέλεια φωτογραφία και υπέροχη μουσική, αλλά κι ένας ψυχρός, αδιάφορος κεντρικός χαρακτήρας που δε σε τραβά ποτέ μέσα στην ιστορία του.


EROTIC MAN

Ένα χάρμα οφθαλμών για το αντρικό μάτι, αλλά και μια μάταιη προσδοκία ενός εξαιρετικού δημιουργού να καδράρει τον ερωτισμό, κάτι που μοιάζει αναπόφευτα ανεκπλήρωτο.


LITTLEROCK

Μια ενδιαφέρουσα, γλυκιά ματιά σε διάφορες παραλλαγές του ζητήματος της ανθρώπινης επικοινωνίας κι ένα φινάλε που δίνει επιπλέον βάρος σε όσα προηγούνται.


ATTENBERG

Κουραστική επανάληψη συγκεκριμένων εκφραστικών σχημάτων κι ένα βαθύτερο σχόλιο που είτε βγάζει μάτια απ' το πρώτο δεκάλεπτο είτε δεν το καταλαβαίνει ποτέ κανείς.


MAJORITY

Μια πολύ καλογραμμένη και ρεαλιστική σκιαγράφηση του πώς η γενιά που τσιμέντωσε το αστικό τοπίο για ν' ανέβει τάξη, τσιμεντώνει και τα μυαλά των παιδιών της για να περιφρουρήσει τα κεκτημένα της.


OCTOBER

Όμορφα καδραρίσματα και λιτότητα στις ερμηνείες, αλλά εν τέλει αδιάφορο και παρωχημένο.


DONKEYS

Ακόμη μια ταινία που προσπαθεί ν' ακολουθήσει κάποιο δανοφερμένο σινε-μανιφέστο και καταλήγει υπερφορτωμένη άνισα με τραγωδίες και παρωχημένο μπλακ-χιούμορ γύρω από έναν χαρακτήρα τόσο καταδικασμένο εξ αρχής που δεν είναι καν αστείο.


ANIMAL KINGDOM

Με εξαίρεση μια αποθαρρυντική κοιλιά κάπου στα 2/3 πρόκειται για ένα καλοφτιαγμένο θρίλερ, χτισμένο γύρω από έναν πολύ ενδιαφέροντα χαρακτήρα.


PUTTY HILL

Αν και εξοστρακίζεται εύκολα στην ουδέτερη σφαίρα του χαριτωμένου, το Putty Hill είναι μια ωραία ιδέα, επαρκώς εκτελεσμένη και με δύο όμορφα φινάλε αντί για ένα.


DR. CHICAGO - RIDE DR. CHICAGO RIDE

Πιο ενδιαφέρον εικαστικά και πολύ πιο αστείο το πρώτο μέρος, αρκετά φορτωμένο με ανούσιες υπερβολές το δεύτερο, κουραστικό το συνολικό αποτέλεσμα, αν και σε σημεία αντιλαμβάνεται κανείς την επιδραστικότητα του.


IF I WANT TO WHISTLE, I WHISTLE

Τρεις γενιές χαμένες κι εκείνοι που νοιάζονται για τον Άνθρωπο, παίζουν θέατρο στο σανίδι ενός αναμορφωτηρίου με αποτέλεσμα ακόμη μία πολύ καλή ρουμάνικη ταινία.


SHELTER

Το χάσμα μεταξύ της γενιάς που μεγάλωσε πριν το "Τείχος" κι εκείνης που γεννήθηκε μετά, αυτής που είδε το τέλος της επανάστασης κι εκείνης που δεν ξέρει πώς να κάνει τη δική της σκιαγραφείται σ' ένα καλογραμμένο κι εξαιρετικά ερμηνευμένο στιγμιότυπο της βουλγάρικης καθημερινότητας.


INCENDIES

Τραβηγμένο απ' τα μαλλιά, χωρίς ρυθμό κι εκβιαστικό, ακόμη και ως αλληγορία, αφήνει τους χαρακτήρες μετέωρους στο έλεος του ιστορικού πλαισίου, ώστε τελικά γελάς αντί να συμπάσχεις.


POETRY

Απαιτεί υπομονή ως το τελευταίο 40λεπτο, αλλά μάλλον είναι η πιο συγκλονιστική ταινία της φετινής σεζόν.


DERBY - MUSIC IN THE BLOOD - THE CAGE

3 μικρές ταινίες διαφήμιση για το νέο κύμα του ρουμάνικου κινηματογράφου, με αληθοφανείς διαλόγους, υπόγειο χιούμορ και οικείους χαρακτήρες.


KONIEC SWIATA

Η ζωή δύο ανθρώπων που γέρασαν μαζί, με μια υπέροχη, χωρίς λόγια, στιγμιοτυπική αφήγηση.


WRONY

Με μια απλή, εικαστικής ομορφιάς ματιά σε μια ημέρα απ' τη ζωή δύο κοριτσιών μαθαίνουμε πώς η αθωότητα δίνει, ανεπιστρεπτί, τη θέση της στο δόλο.


ENVY

Ένα καλοφτιαγμένο κι εξαιρετικά καλοπαιγμένο δοκίμιο πάνω στο φθόνο, την ομορφιά και την ασχήμια.


MYSTERIOUS OBJECTS AT NOON

Ενδιαφέρον αφηγηματικό πείραμα, λιγότερο ενδιαφέρουσα ιστορία από αυθόρμητους αφηγητές, πολύ πιο συμπαθείς τελικά απ' τους χαρακτήρες που εκείνοι έπλασαν.


WHAT I LOVE THE MOST

Λίγο μετά την εξαιρετική εισαγωγή, αντιλαμβάνεσαι ότι βλέπεις μια ταινία που δεν καταλήγει πουθενά, αλλά δίνει χώρο και χρόνο στους ηθοποιούς της να δώσουν απολαυστικές ερμηνείες.
WORDZ OF WISDOM (?)
A film which merely aims to make a profit by showing off the stars' faces cannot be real art. The capitalist cinema, which promotes a few "popular stars" to curry favor with the audience, is in essence a reactionary art form which reduces the stars to puppets and the film to a commodity. There cannot be a genuine creative spirit, and the beautiful flower of art cannot bloom where actors sell their faces and even their souls. -Kim Jong-il

Buy my book On the Art of Cinema here...
MOTHERSHIPS
THE FLUX CAPACITOR (?)
HMMMM!

Κορεάτικη γραφή;