THE DAILY LEADER

The missing reel #1

Friday, November 19, 2010

| |
Δεν ξέρω αν είναι τρομαχτικό ή υπέροχο το ότι οι τύποι που έκαναν το αριστούργημα ονόματι Jackass επιστρέφουν για ν' αρμέξουν την αγελάδα του 3D και να γεμίσουν ένα κενό που ήταν μοιραίο να προκύψει, εκείνο τις καφρίλας σε 3 διαστάσεις. Δεν ξέρω επίσης πώς να πάρω το γεγονός ότι αυτοί οι τύποι είναι λίγο μεγαλύτεροι ή λίγο μικρότεροί μου, εντός της τέταρτης δεκαετίας της ζωής τους δηλαδή, κι επιμένουν να διασκεδάζουν τραυματίζοντας και καταπονώντας τα κορμιά τους σα ξοφλημένοι, πενηντάρηδες μποξέρ.

Και, σίγουρα, δεν ξέρω αν τους ζηλεύω ή απλώς έχω εναποθέσει μάταια υπερβολικά πολλές ελπίδες στην καφρίλα, για να νικήσει τη βλακεία σ' αυτή την τιτανομαχία που διεξάγεται στη φαντασία μου.




Στο Tilva Rosh του Nikola Lezaic ένα μάτσο έφηβοι σκεϊτάδες παίζουν τους εαυτούς τους και οι δύο απ' αυτούς, ο Toda και Stefan είναι στην πραγματικότητα πρωταγωνιστές μιας δικής τους εκδοχής του Jackass, όπου περνούν διάφορες επίπονες δοκιμασίες για να δοκιμάσουν τα όρια της αντοχής τους ή να απολαύσουν μια σίγουρη ήττα -και σαφώς πιο θεαματική, ακόμη κι απ' τη νίκη. Άραγε, στα σαράντα τους, θα έχουν την ασίγαστη προσήλωση του Johnny Knoxville στον ευφάνταστο αυτοτραυματισμό ή ακόμη καλύτερα, θα μπορούν να βγάζουν το ψωμί τους κάνοντας ότι μαλακία θέλουν;

Σκατά, νομίζω ότι έχω μυθοποιήσει τόσο την καφρίλα που σε λίγο θα ανοίξω τη δική μου Εκκλησία των Αγίων του Ιερού Αυτοτραυματισμού και θα καλώ τους πιστούς να σπαν εικονίσματα του Steve-O ο ένας στο κεφάλι του άλλου για πλάκα.

Κάποτε σε κάποιο βαρετό εναλλακτικό καλοκαιρινό φεστιβάλ, ένας φίλος ήρθε με ενθουσιασμό και μας είπε ότι κάνει το "Έρολ Φλιν"...




Είχαμε πιει όλοι αρκετά κι έτσι για να καταλάβουμε τι εννοούσε μας το έδειξε. Προέτεινε το χέρι του σα να κρατά σπαθί και με ελάχιστη φόρα πήδηξε πάνω στην λευκή πλαστική καρέκλα βάζοντας το ένα πόδι στην κορυφή της πλάτης και ρίχνοντάς την κάτω ενώ ο ίδιος προσπάθησε να μείνει όρθιος κρατώντας κόντρα με το πίσω πόδι που πατούσε στο κάθισμα. Όσο έκανε αυτό προσποιούνταν και ότι ξιφομαχούσε για καλύτερη αναπαράσταση των θρυλικών ξιφομαχιών του παλιού καλού αμερικάνικου σινεμά.

Όσο βλακώδες κι αν έμοιαζε ήταν μακράν καλύτερο απ' τις συναυλίες κι έτσι κάπου παραδίπλα στη σκηνή στήσαμε το δικό μας αφιέρωμα στον Έρολ Φλιν, αρχικά με 1, ύστερα με 2, 3, 4, 5 διαδοχικές καρέκλες απ' τις οποίες σπάσαμε και 2-3. Όταν βαρεθήκαμε μια ακόμη πιο μεγαλειώδης ιδέα γεννήθηκε. Κοιτάζοντας προς την αντίθετη κατεύθυνση απ' τη σκηνή είδαμε την καρεκλοθάλασσα που είχε στηθεί για τους θεατές, απ' τους οποίους είχαν μείνει πλέον λιγοστοί.

Αν οι διοργανωτές δεν επιδείκνυαν παντελή έλλειψη χιούμορ και ψυχαγωγικού οράματος θα πέρναμε φόρα στο τέλος της βραδιάς και θα προσπαθούσαμε να κάνουμε το "Έρολ Φλιν" σε όσες περισσότερες γινόταν χωρίς να καταλήξουμε στο νοσοκομείο. Δυστυχώς όμως...

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι καμιά φορά πρέπει ν' ακούμε τα παιδιά γιατί είναι πιο σοφά από εμάς και δε θα έκαναν ποτέ τους άλμα επί κοντώ από γέφυρα.




Σημ: Ναι, αυτή είναι η εκδοχή του Missing Link εντός του blog για το Φεστιβάλ το οποίο γράφω πάλι εγώ ότι όνομα κι αν δείτε από κάτω.
Another undisputed truth by Monkie and The Supreme Leader

0 comments:

Post a Comment

KIM'S 1-LINE REVIEWS

Leader's Mood: STRANDED


AMIGO

Ιστορικό στιγμιότυπο γεμάτο από ενδιαφέροντες παραλληλισμούς με το σήμερα, αλλά με πολύ αργή κλιμάκωση και παράταιρο, ετεροχρονισμένο χιούμορ.


CARANCHO

Καλοπαιγμένο και με πρωτότυπη πλοκή, αλλά μακρόσυρτο, χωρίς σκηνοθετικό ρυθμό και χωρίς πραγματικό φινάλε.


THE EDGE

Άψογο σε όλα όσα υπόσχεται, συν τα τρένα, ίσως το καλύτερο ρωσικό μπλοκμπάστερ που έχω δει ποτέ.


TINY FURNITURE

Καλή χρήση του ψηφιακού μέσου, ωραία κάδρα, χιούμορ και σαρκασμός, από μια κοπέλα που κάνει το αντίθετο του mumblecore με τα ίδια μέσα.


THE ADVENTURE OF IRON PUSSY

Μπι-Μούβι κωμωδία αναφορών σε άλλα είδη, δε θα την έβλεπε ποτέ κανείς αν δεν υπήρχαν τα αφιερώματα σε σκηνοθέτες.


MEEK'S CUTOFF

Παλιομοδίτικο γουέστερν για την κατάκτηση της Δύσης που ξεκινά με υποσχέσεις για ινδιάνους που τρέχουν γύρω από φλεγόμενες άμαξες και καταλήγει ως υπαρξιακό δράμα.


KOSMOS

Ένας ελκυστικά αλλόκοτος χαρακτήρας κι ένα μάτσο αλληγορίες σε μια υπέροχα φωτογραφημένη κι ερμηνευμένη ταινία, που ξέρει και πότε να τελειώσει.


COLD WEATHER

Μπράβο στον τυπά που έβγαλε απ' το μανίκι του μια απλή ταινία με πλοκή αντί για ένα ακόμη φεστιβάλ αυτολύπησης του μέσου απροσάρμοστου ανεπάγγελτου αμερικάνου νέου (ναι, έχουμε καταλάβει γιατί το τμήμα λέγεται Young Americans).


R

Καλοφτιαγμένο από πολλές απόψεις, αλλά ακατανόητο ως προς την ουσία του.


45 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

Κακογραμμένη και εντελώς άστοχη στην αντιμετώπιση του καίριου θέματος που υποτίθεται ότι επιχειρεί να σκιαγραφήσει.


OUTBOUND

Τυπική ρουμάνικη ρεαλιστική απόδοση της αγωνιώδους μέρας μιας μητέρας σε φυγή, με αναπάντεχο, αλλά μάλλον εύλογο φινάλε.


DIABLY DIABLY

Πότε θα πάψουν οι σινε-τσιγγάνοι να χορεύουν σαν καλοκουρδισμένες ελεύθερες ψυχές στα λιβάδια μπροστά στα έντρομα μάτια των χριστιανών και των νοικοκύρηδων;


THE IMPERIALISTS ARE STILL ALIVE!

Χαλαρή και αργόσυρτη σκιαγράφηση του συνδρόμου καταδίωξης που μεταδίδεται σιγά-σιγά και στις τάξεις των απόδημων μεγαλοαστών ισλαμιστών.


WINTER'S BONE

Εξαιρετική κατασκευή και αφήγηση απ' όλες τις απόψεις, παρά την κατώτερη των προσδοκιών επίλυση του κυρίως προβλήματος, ίσως είναι η σοβαρή ταινία που θα ήθελε να κάνει ο Rob Zombie.


THE HUNTER

Μια απαισιόδοξη ταινία εκδίκησης που θυμίζει αμερικάνικα 70s, πολύ αργή για τον μέσο θεατή, πολύ κυνική και απλοϊκή για τον μέσο σινεφίλ.


OPEN HEARTS

Κουραστική σαπουνόπερα με την επίφαση του Δόγματος, λειτουργεί και ως απόδειξη ότι χωρίς τους καλούς δανούς ηθοποιούς το Δόγμα θα είχε ξεχαστεί πολύ νωρίτερα.


ERRATUM

Μια άψογη τεχνικά ταινία, με τέλεια φωτογραφία και υπέροχη μουσική, αλλά κι ένας ψυχρός, αδιάφορος κεντρικός χαρακτήρας που δε σε τραβά ποτέ μέσα στην ιστορία του.


EROTIC MAN

Ένα χάρμα οφθαλμών για το αντρικό μάτι, αλλά και μια μάταιη προσδοκία ενός εξαιρετικού δημιουργού να καδράρει τον ερωτισμό, κάτι που μοιάζει αναπόφευτα ανεκπλήρωτο.


LITTLEROCK

Μια ενδιαφέρουσα, γλυκιά ματιά σε διάφορες παραλλαγές του ζητήματος της ανθρώπινης επικοινωνίας κι ένα φινάλε που δίνει επιπλέον βάρος σε όσα προηγούνται.


ATTENBERG

Κουραστική επανάληψη συγκεκριμένων εκφραστικών σχημάτων κι ένα βαθύτερο σχόλιο που είτε βγάζει μάτια απ' το πρώτο δεκάλεπτο είτε δεν το καταλαβαίνει ποτέ κανείς.


MAJORITY

Μια πολύ καλογραμμένη και ρεαλιστική σκιαγράφηση του πώς η γενιά που τσιμέντωσε το αστικό τοπίο για ν' ανέβει τάξη, τσιμεντώνει και τα μυαλά των παιδιών της για να περιφρουρήσει τα κεκτημένα της.


OCTOBER

Όμορφα καδραρίσματα και λιτότητα στις ερμηνείες, αλλά εν τέλει αδιάφορο και παρωχημένο.


DONKEYS

Ακόμη μια ταινία που προσπαθεί ν' ακολουθήσει κάποιο δανοφερμένο σινε-μανιφέστο και καταλήγει υπερφορτωμένη άνισα με τραγωδίες και παρωχημένο μπλακ-χιούμορ γύρω από έναν χαρακτήρα τόσο καταδικασμένο εξ αρχής που δεν είναι καν αστείο.


ANIMAL KINGDOM

Με εξαίρεση μια αποθαρρυντική κοιλιά κάπου στα 2/3 πρόκειται για ένα καλοφτιαγμένο θρίλερ, χτισμένο γύρω από έναν πολύ ενδιαφέροντα χαρακτήρα.


PUTTY HILL

Αν και εξοστρακίζεται εύκολα στην ουδέτερη σφαίρα του χαριτωμένου, το Putty Hill είναι μια ωραία ιδέα, επαρκώς εκτελεσμένη και με δύο όμορφα φινάλε αντί για ένα.


DR. CHICAGO - RIDE DR. CHICAGO RIDE

Πιο ενδιαφέρον εικαστικά και πολύ πιο αστείο το πρώτο μέρος, αρκετά φορτωμένο με ανούσιες υπερβολές το δεύτερο, κουραστικό το συνολικό αποτέλεσμα, αν και σε σημεία αντιλαμβάνεται κανείς την επιδραστικότητα του.


IF I WANT TO WHISTLE, I WHISTLE

Τρεις γενιές χαμένες κι εκείνοι που νοιάζονται για τον Άνθρωπο, παίζουν θέατρο στο σανίδι ενός αναμορφωτηρίου με αποτέλεσμα ακόμη μία πολύ καλή ρουμάνικη ταινία.


SHELTER

Το χάσμα μεταξύ της γενιάς που μεγάλωσε πριν το "Τείχος" κι εκείνης που γεννήθηκε μετά, αυτής που είδε το τέλος της επανάστασης κι εκείνης που δεν ξέρει πώς να κάνει τη δική της σκιαγραφείται σ' ένα καλογραμμένο κι εξαιρετικά ερμηνευμένο στιγμιότυπο της βουλγάρικης καθημερινότητας.


INCENDIES

Τραβηγμένο απ' τα μαλλιά, χωρίς ρυθμό κι εκβιαστικό, ακόμη και ως αλληγορία, αφήνει τους χαρακτήρες μετέωρους στο έλεος του ιστορικού πλαισίου, ώστε τελικά γελάς αντί να συμπάσχεις.


POETRY

Απαιτεί υπομονή ως το τελευταίο 40λεπτο, αλλά μάλλον είναι η πιο συγκλονιστική ταινία της φετινής σεζόν.


DERBY - MUSIC IN THE BLOOD - THE CAGE

3 μικρές ταινίες διαφήμιση για το νέο κύμα του ρουμάνικου κινηματογράφου, με αληθοφανείς διαλόγους, υπόγειο χιούμορ και οικείους χαρακτήρες.


KONIEC SWIATA

Η ζωή δύο ανθρώπων που γέρασαν μαζί, με μια υπέροχη, χωρίς λόγια, στιγμιοτυπική αφήγηση.


WRONY

Με μια απλή, εικαστικής ομορφιάς ματιά σε μια ημέρα απ' τη ζωή δύο κοριτσιών μαθαίνουμε πώς η αθωότητα δίνει, ανεπιστρεπτί, τη θέση της στο δόλο.


ENVY

Ένα καλοφτιαγμένο κι εξαιρετικά καλοπαιγμένο δοκίμιο πάνω στο φθόνο, την ομορφιά και την ασχήμια.


MYSTERIOUS OBJECTS AT NOON

Ενδιαφέρον αφηγηματικό πείραμα, λιγότερο ενδιαφέρουσα ιστορία από αυθόρμητους αφηγητές, πολύ πιο συμπαθείς τελικά απ' τους χαρακτήρες που εκείνοι έπλασαν.


WHAT I LOVE THE MOST

Λίγο μετά την εξαιρετική εισαγωγή, αντιλαμβάνεσαι ότι βλέπεις μια ταινία που δεν καταλήγει πουθενά, αλλά δίνει χώρο και χρόνο στους ηθοποιούς της να δώσουν απολαυστικές ερμηνείες.
WORDZ OF WISDOM (?)
A film which merely aims to make a profit by showing off the stars' faces cannot be real art. The capitalist cinema, which promotes a few "popular stars" to curry favor with the audience, is in essence a reactionary art form which reduces the stars to puppets and the film to a commodity. There cannot be a genuine creative spirit, and the beautiful flower of art cannot bloom where actors sell their faces and even their souls. -Kim Jong-il

Buy my book On the Art of Cinema here...
MOTHERSHIPS
THE FLUX CAPACITOR (?)
HMMMM!

Κορεάτικη γραφή;