THE DAILY LEADER

Η κούρσα για τον Χρυσό Μεγαλέξανδρο...

Friday, December 3, 2010

| |
Το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ, συνηθίζεται να έχει το λιγότερο ενδιαφέρον τελικά για το κοινό μιας και, σύμφωνα με τους κανονισμούς, πρόκειται για ταινίες πρωτοεμφανιζόμενων σκηνοθετών (1η ή 2η). Φέτος, αυτό μπορεί ν' ανατραπεί μιας και έχουμε να κάνουμε με το πιο ελκυστικό πρόγραμμα των τελευταίων ετών.




Ζητήσαμε λοιπόν απ' τον Μεγάλο Ηγέτη να σχολιάσει τις ταινίες που θα κονταροχτυπηθούν στο μοναδικό ανταγωνιστικό τμήμα του ΦΚΘ μία ημέρα πριν ξεκινήσει η κούρσα (οι προβολές του διαγωνιστικού ξεκινούν από αύριο).

Monkie: Μεγάλε, θα ήθελα ένα σχόλιο για κάθε μια απ' τις ταινίες που θα διαγωνιστούν για το Χρυσό αλέξανδρο.

Kim Jong-il: Είμαι έτοιμος. Πυροβόλα...

Animal Kingdom του David Michôd



KJ:
Μάλλον, η πιο πιασάρικη ταινία του διαγωνισμού. Αγγλόφωνη, με τρέιλερ που σε αρπάζει απ' το λαιμό και απομονωμένες φράσεις κριτικών που φέρνουν κατά νου συγκλονισμένους θεατές να κόβουν το πάνω μέρος των δαχτύλων τους απ' την αγωνία. Μπορεί να κερδίσει το βραβείο κοινού, αν η ματιά της στους χαρακτήρες δεν είναι κυνική.

Apnea του Ari Bafalouka



KJ:
Ωραία πλάνα μέσα στο νερό και αρκετή νεανική σάρκα γυμνή, μουσική που υπαγορεύει κάτι πολύ σοβαρότερο απ' αυτό που συμβαίνει και οικολογικοφανείς ατάκες που ξεστομίζονται με σαπουνοπερίστικο στόμφο. Νομίζω ότι βρήκα την πιο εκνευριστική ταινία της λίστας.

Attenberg της Athina Rachel Tsangari



KJ:
Άλλο ένα ατού του τμήματος, μια ταινία που έχει κάνει ήδη όνομα. Το τρέιλερ όμως δε προδίδει κάτι ενδιαφέρον. Άνθρωποι που μοιάζουν να διαβάζουν απ' το χαρτί και παιχνίδια με τη φόρμα που τείνουν προς την κατασκευασμένη ασχήμια αντί για το άλλο άκρο της κατασκευασμένης ομορφιάς. Ίσως αγγίξει την κριτική επιτροπή αλλά όχι και το κοινό.

Donkeys της Morag McKinnon



KJ:
Ένας ξεροκέφαλος γέρος που προσπαθεί να κερδίσει ξανά την καρδιά της οικογένειάς του λίγο πριν πεθάνει. Σίγουρο crowd pleaser με γεύση από δανέζικο πειραματικό πνεύμα μιας και αποτελεί μέρος της τριλογίας Advance Party (η εξήγηση εδώ...) Ποιος μπορεί ν' αντισταθεί στη σκωτσέζικη προφορά;

Erratum του Marek Lechki



KJ:
Ενδιαφέρουσες φυσιογνωμίες, υπέροχη φωτογραφία και λίγα λόγια. Αν έχει και πραγματικό περιεχόμενο πίσω απ' την πόζα, μπορεί να είναι η έκπληξη της διοργάνωσης.

Jean Gentil των Laura Amelia Guzmán, Israel Cárdenas



KJ:
Δε νομίζω ότι έχω δει ποτέ δομινικάνικη ταινία. Δε νομίζω ότι κανένας απ' τους θεατές του Φεστιβάλ έχει δει ποτέ του δομινικάνικη ταινία. Φαίνεται συμπαθητική, αλλά εστιάζει μάλλον σ' έναν χαρακτήρα που περιφέρεται στο περιβάλλον του σαν ξένος. Ελοχεύει ο κίνδυνος, το στόρι να παραείναι απλό για μια μεγάλου μήκους ταινία. Για να δούμε.

Jo for Jonathan του Maxime Giroux



KJ:
Γαλλικό νεανικό δράμα με γρήγορα αυτοκίνητα και αποπροσανατολισμένα νιάτα. Βέβαια, τίποτε απ' αυτά δε φαίνεται στο βίντεο, παρά μόνο κακό χιπ-χοπ και στιλιζαρισμένο σκοτάδι. Δε νομίζω ότι έχουμε να κάνουμε με κάτι ιδιαίτερο.

Limbo της Maria Sødahl



KJ:
Νορβηγικό οικογενειακό δράμα με φόντο την Καραϊβική και τον γερο-Μπράιαν Μπράουν (Coughlin's Law anyone?) στο καστ. Φαίνεται πολύ καλοπαιγμένο, με τη γνώριμη σκανδιναβική υπερβολή όταν πρόκειται για οικογενειακές υποθέσεις και εξαιρετικά καλογυρισμένο. Παίζει γερά για να κερδίσει... κοινό και κριτικούς!

Littlerock του Mike Ott



KJ:
Μοιάζει λίγο με διαφήμιση, έχει μια τέτοιου τύπου κλισέ αισθητική και ένα στιλιζάρισμα που βρωμοκοπάει αμερικάνικη ανεξάρτητίλα. Όμως η ιαπωνική παρουσία και γλώσσα του δίνει ένα άλλο ενδιαφέρον. Μπορεί και να τα σπάει...

Mandoo του Ebrahim Saeedi

KJ:
Το θέμα της είναι πιασάρικο και διαχρονικά δακρύβρεχτο. Μία προσφυγοπούλα επιστρέφει στο Ιράκ κι από εκεί παίρνει τον άρρωστο θείο της για να τον μεταφέρει στο ιρανικό κουρδιστάν όπου θα περάσει τις τελευταίες μέρες του χωρίς το βάρος της νοσταλγίας. Αν ο σκηνοθέτης δεν τα καταφέρει μ' αυτό το σιγουράκι τότε τι να πω εγώ.

Microphone του Ahmad Abdalla



KJ:
Ένας αμερικανοαιγύπτιος επιστρέφει στην Αλεξάνδρεια όπου, γενικά, ακούει πολύ μουσική. Το τρέιλερ δεν προδίδει και πολλά, αλλά μια ταινία για όσα συμβαίνουν πίσω απ' την επιφανειακή ζωή μιας πόλης είναι πάντα ενδιαφέρουσα.

Morgen του Marian Crisan



KJ:
Μια ρουμάνικη ταινία με πιο βαλκανικό χρώμα και λιγότερο αστικό απ' ότι έχουμε συνηθίσει τελευταία με θέμα τη μετανάστευση και το δέσιμο ανθρώπων που μοιάζουν εντελώς διαφορετικοί. Ακόμη μία ταινία της λίστας που θ' αγγίξει το κοινό των ανθρωπιστικών σπουδών, αλλά απ' το βίντεο δεν προδιαθέτει για κάτι διαφορετικό απ' το αναμενόμενο.

Outbound του Bogdan George Apetri



KJ:
Αυτό μάλιστα. Εδώ έχουμε μια ρουμάνικη ταινία με συντελεστές νέου κύματος και στοιχεία παραδοσιακού θρίλερ με έναν χαρακτήρα στο επίκεντρο, που πρέπει να υπερβεί όλες τις λάθος επιλογές του και να σώσει την παρτίδα μέσα στον πολύ λίγο χρόνο που του έχει δοθεί. Το τρέιλερ μαρτυρά άψογα τεχνικά χαρακτηριστικά και ερμηνείες και ίσως έχουμε ακόμη μια τοπ υποψήφια για βραβείο κοινού.

Sweet Evil του Olivier Coussemacq



KJ:
Στο καπάκι, να μια γαλλική εκδοχή της ηρωΐδας που πρέπει να επιβιώσει με τις δικές της δυνάμεις στο σκληρό κόσμο. Φαίνεται λιγότερο βίαιη ταινία, αλλά με περισσότερα πράγματα να υπονοούνται και να καραδοκούν υπογείως κατά τον πιο παλιομοδίτικο τρόπο αφήγησης. Οι γάλλοι με απογοητεύουν επανειλλημένως τελευταία, αλλά ποτέ δεν ξέρεις.

The Four Times του Michelangelo Frammartino



KJ:
Ένας άνθρωπος που έχει πάρει τα βουνά και ζει μόνος του μακριά απ' τα εγκόσμια. Ιταλικός φυσιολατρικός ενθουσιασμός ή κάτι τέτοιο; Το τρέιλερ δεν πείθει για ταινία που γυρίστηκε σήμερα και δε νομίζω ότι θα είναι κάτι σπουδαίο.

Zephyr της Belma Baş



KJ:
Να και μια τούρκικη ταινία που συμπληρώνει την πολύ καλή παρουσία των γειτόνων στο βαλκανικό τμήμα. Ωραία φωτογραφία και φυσικοί χώροι, λίγα λόγια κι ένα οικογενειακό δράμα που περιμένει να ξεσπάσει. Δε μοιάζει εντυπωσιακή, όμως, σαν τούρκικη, μπορεί να κρύβει μια καλή συναισθηματική εμπειρία.

Monkie: Σ' ευχαριστούμε και καλώς να ορίσεις στην Ερωτική.

KJ: Δεν κάνει τίποτα. Έρχομαι κουφάλες και κουβαλάω πυραύλους και καλαμπόκι.

Monkie: Μπι γουέλ Τζον Σπάρταν.

KJ: Μπι φακντ!
Another undisputed truth by Monkie and The Supreme Leader

0 comments:

Post a Comment

KIM'S 1-LINE REVIEWS

Leader's Mood: STRANDED


AMIGO

Ιστορικό στιγμιότυπο γεμάτο από ενδιαφέροντες παραλληλισμούς με το σήμερα, αλλά με πολύ αργή κλιμάκωση και παράταιρο, ετεροχρονισμένο χιούμορ.


CARANCHO

Καλοπαιγμένο και με πρωτότυπη πλοκή, αλλά μακρόσυρτο, χωρίς σκηνοθετικό ρυθμό και χωρίς πραγματικό φινάλε.


THE EDGE

Άψογο σε όλα όσα υπόσχεται, συν τα τρένα, ίσως το καλύτερο ρωσικό μπλοκμπάστερ που έχω δει ποτέ.


TINY FURNITURE

Καλή χρήση του ψηφιακού μέσου, ωραία κάδρα, χιούμορ και σαρκασμός, από μια κοπέλα που κάνει το αντίθετο του mumblecore με τα ίδια μέσα.


THE ADVENTURE OF IRON PUSSY

Μπι-Μούβι κωμωδία αναφορών σε άλλα είδη, δε θα την έβλεπε ποτέ κανείς αν δεν υπήρχαν τα αφιερώματα σε σκηνοθέτες.


MEEK'S CUTOFF

Παλιομοδίτικο γουέστερν για την κατάκτηση της Δύσης που ξεκινά με υποσχέσεις για ινδιάνους που τρέχουν γύρω από φλεγόμενες άμαξες και καταλήγει ως υπαρξιακό δράμα.


KOSMOS

Ένας ελκυστικά αλλόκοτος χαρακτήρας κι ένα μάτσο αλληγορίες σε μια υπέροχα φωτογραφημένη κι ερμηνευμένη ταινία, που ξέρει και πότε να τελειώσει.


COLD WEATHER

Μπράβο στον τυπά που έβγαλε απ' το μανίκι του μια απλή ταινία με πλοκή αντί για ένα ακόμη φεστιβάλ αυτολύπησης του μέσου απροσάρμοστου ανεπάγγελτου αμερικάνου νέου (ναι, έχουμε καταλάβει γιατί το τμήμα λέγεται Young Americans).


R

Καλοφτιαγμένο από πολλές απόψεις, αλλά ακατανόητο ως προς την ουσία του.


45 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

Κακογραμμένη και εντελώς άστοχη στην αντιμετώπιση του καίριου θέματος που υποτίθεται ότι επιχειρεί να σκιαγραφήσει.


OUTBOUND

Τυπική ρουμάνικη ρεαλιστική απόδοση της αγωνιώδους μέρας μιας μητέρας σε φυγή, με αναπάντεχο, αλλά μάλλον εύλογο φινάλε.


DIABLY DIABLY

Πότε θα πάψουν οι σινε-τσιγγάνοι να χορεύουν σαν καλοκουρδισμένες ελεύθερες ψυχές στα λιβάδια μπροστά στα έντρομα μάτια των χριστιανών και των νοικοκύρηδων;


THE IMPERIALISTS ARE STILL ALIVE!

Χαλαρή και αργόσυρτη σκιαγράφηση του συνδρόμου καταδίωξης που μεταδίδεται σιγά-σιγά και στις τάξεις των απόδημων μεγαλοαστών ισλαμιστών.


WINTER'S BONE

Εξαιρετική κατασκευή και αφήγηση απ' όλες τις απόψεις, παρά την κατώτερη των προσδοκιών επίλυση του κυρίως προβλήματος, ίσως είναι η σοβαρή ταινία που θα ήθελε να κάνει ο Rob Zombie.


THE HUNTER

Μια απαισιόδοξη ταινία εκδίκησης που θυμίζει αμερικάνικα 70s, πολύ αργή για τον μέσο θεατή, πολύ κυνική και απλοϊκή για τον μέσο σινεφίλ.


OPEN HEARTS

Κουραστική σαπουνόπερα με την επίφαση του Δόγματος, λειτουργεί και ως απόδειξη ότι χωρίς τους καλούς δανούς ηθοποιούς το Δόγμα θα είχε ξεχαστεί πολύ νωρίτερα.


ERRATUM

Μια άψογη τεχνικά ταινία, με τέλεια φωτογραφία και υπέροχη μουσική, αλλά κι ένας ψυχρός, αδιάφορος κεντρικός χαρακτήρας που δε σε τραβά ποτέ μέσα στην ιστορία του.


EROTIC MAN

Ένα χάρμα οφθαλμών για το αντρικό μάτι, αλλά και μια μάταιη προσδοκία ενός εξαιρετικού δημιουργού να καδράρει τον ερωτισμό, κάτι που μοιάζει αναπόφευτα ανεκπλήρωτο.


LITTLEROCK

Μια ενδιαφέρουσα, γλυκιά ματιά σε διάφορες παραλλαγές του ζητήματος της ανθρώπινης επικοινωνίας κι ένα φινάλε που δίνει επιπλέον βάρος σε όσα προηγούνται.


ATTENBERG

Κουραστική επανάληψη συγκεκριμένων εκφραστικών σχημάτων κι ένα βαθύτερο σχόλιο που είτε βγάζει μάτια απ' το πρώτο δεκάλεπτο είτε δεν το καταλαβαίνει ποτέ κανείς.


MAJORITY

Μια πολύ καλογραμμένη και ρεαλιστική σκιαγράφηση του πώς η γενιά που τσιμέντωσε το αστικό τοπίο για ν' ανέβει τάξη, τσιμεντώνει και τα μυαλά των παιδιών της για να περιφρουρήσει τα κεκτημένα της.


OCTOBER

Όμορφα καδραρίσματα και λιτότητα στις ερμηνείες, αλλά εν τέλει αδιάφορο και παρωχημένο.


DONKEYS

Ακόμη μια ταινία που προσπαθεί ν' ακολουθήσει κάποιο δανοφερμένο σινε-μανιφέστο και καταλήγει υπερφορτωμένη άνισα με τραγωδίες και παρωχημένο μπλακ-χιούμορ γύρω από έναν χαρακτήρα τόσο καταδικασμένο εξ αρχής που δεν είναι καν αστείο.


ANIMAL KINGDOM

Με εξαίρεση μια αποθαρρυντική κοιλιά κάπου στα 2/3 πρόκειται για ένα καλοφτιαγμένο θρίλερ, χτισμένο γύρω από έναν πολύ ενδιαφέροντα χαρακτήρα.


PUTTY HILL

Αν και εξοστρακίζεται εύκολα στην ουδέτερη σφαίρα του χαριτωμένου, το Putty Hill είναι μια ωραία ιδέα, επαρκώς εκτελεσμένη και με δύο όμορφα φινάλε αντί για ένα.


DR. CHICAGO - RIDE DR. CHICAGO RIDE

Πιο ενδιαφέρον εικαστικά και πολύ πιο αστείο το πρώτο μέρος, αρκετά φορτωμένο με ανούσιες υπερβολές το δεύτερο, κουραστικό το συνολικό αποτέλεσμα, αν και σε σημεία αντιλαμβάνεται κανείς την επιδραστικότητα του.


IF I WANT TO WHISTLE, I WHISTLE

Τρεις γενιές χαμένες κι εκείνοι που νοιάζονται για τον Άνθρωπο, παίζουν θέατρο στο σανίδι ενός αναμορφωτηρίου με αποτέλεσμα ακόμη μία πολύ καλή ρουμάνικη ταινία.


SHELTER

Το χάσμα μεταξύ της γενιάς που μεγάλωσε πριν το "Τείχος" κι εκείνης που γεννήθηκε μετά, αυτής που είδε το τέλος της επανάστασης κι εκείνης που δεν ξέρει πώς να κάνει τη δική της σκιαγραφείται σ' ένα καλογραμμένο κι εξαιρετικά ερμηνευμένο στιγμιότυπο της βουλγάρικης καθημερινότητας.


INCENDIES

Τραβηγμένο απ' τα μαλλιά, χωρίς ρυθμό κι εκβιαστικό, ακόμη και ως αλληγορία, αφήνει τους χαρακτήρες μετέωρους στο έλεος του ιστορικού πλαισίου, ώστε τελικά γελάς αντί να συμπάσχεις.


POETRY

Απαιτεί υπομονή ως το τελευταίο 40λεπτο, αλλά μάλλον είναι η πιο συγκλονιστική ταινία της φετινής σεζόν.


DERBY - MUSIC IN THE BLOOD - THE CAGE

3 μικρές ταινίες διαφήμιση για το νέο κύμα του ρουμάνικου κινηματογράφου, με αληθοφανείς διαλόγους, υπόγειο χιούμορ και οικείους χαρακτήρες.


KONIEC SWIATA

Η ζωή δύο ανθρώπων που γέρασαν μαζί, με μια υπέροχη, χωρίς λόγια, στιγμιοτυπική αφήγηση.


WRONY

Με μια απλή, εικαστικής ομορφιάς ματιά σε μια ημέρα απ' τη ζωή δύο κοριτσιών μαθαίνουμε πώς η αθωότητα δίνει, ανεπιστρεπτί, τη θέση της στο δόλο.


ENVY

Ένα καλοφτιαγμένο κι εξαιρετικά καλοπαιγμένο δοκίμιο πάνω στο φθόνο, την ομορφιά και την ασχήμια.


MYSTERIOUS OBJECTS AT NOON

Ενδιαφέρον αφηγηματικό πείραμα, λιγότερο ενδιαφέρουσα ιστορία από αυθόρμητους αφηγητές, πολύ πιο συμπαθείς τελικά απ' τους χαρακτήρες που εκείνοι έπλασαν.


WHAT I LOVE THE MOST

Λίγο μετά την εξαιρετική εισαγωγή, αντιλαμβάνεσαι ότι βλέπεις μια ταινία που δεν καταλήγει πουθενά, αλλά δίνει χώρο και χρόνο στους ηθοποιούς της να δώσουν απολαυστικές ερμηνείες.
WORDZ OF WISDOM (?)
A film which merely aims to make a profit by showing off the stars' faces cannot be real art. The capitalist cinema, which promotes a few "popular stars" to curry favor with the audience, is in essence a reactionary art form which reduces the stars to puppets and the film to a commodity. There cannot be a genuine creative spirit, and the beautiful flower of art cannot bloom where actors sell their faces and even their souls. -Kim Jong-il

Buy my book On the Art of Cinema here...
MOTHERSHIPS
THE FLUX CAPACITOR (?)
HMMMM!

Κορεάτικη γραφή;